niedziela, 6 grudnia 2015

"Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy" tom I,II,III

    Skończyłam III tom serii "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy". Niestety nigdzie nie mogę znaleźć dwóch ostatnich tomów a nie widzę sensu kupować tylko IV i V. 
    Dlaczego sięgnęłam po tę serię? Takiej czarującej okładki pierwszego tomu nie można było ominąć w bibliotece! Dodatkowo tytuł - "Złodziej pioruna", mogłam się domyśleć, że będzie to coś fantasy <3  Zaskakujący bieg zdarzeń w drugim tomie "Morze Potworów" kazał mi sięgnąć po trzeci tom. Długo poszukiwana- "Klątwa Tytana" Autorem tych książek jest Rick Riordan. Zakochałam się w jego dziełach już po pierwszej stronie pierwszego tomu. Autor zyskał sławę dzięki postaci Perciego- głównego bohatera książek.
    Seria opowiada o przygodach chłopca - Perciego Jacksona, który okazuje się herosem (synem Posejdona), z czasem poznajemy jego przyjaciółkę - Annabeth oraz satyra- Grovera. Przyjaciele walczą z potworami, podróżują po zachodzie, spotykają wielu ludzi dobrych jak i złych przy tym prawie ocierając się o śmierć.
     Książka jest bardzo ciekawa, pełna barwnych opisów, nagłych przygód, zawsze kolejny tom ma "magiczne" zakończenie, które każe natychmiast sięgnąć po następny tom. Czyta się je bardzo dobrze-dogodna czcionka, papier jest bardzo fajny, okładki zachowane każda w jednym odcieniu danego koloru przyciągają moją uwagę i dają chwilę do namysłu(co one przedstawiają?czy nawiązują do treści?) Najbardziej spodobały mi się okładki jakby rysunkowe z którymi miałam do czynienia w I i III tomie przygód. II tom to zapewne bohaterowie z ekranizacji książki. 
    Ekranizacji książki nigdy nie oglądałam i chyba na razie się nie skuszę. Dlaczego? Nie chce sobie psuć obrazu z wyobraźni...
    Autor piszę tak, że książka spodoba się osobie w każdym wieku. Zachęcam bardzo serdecznie do jej przeczytania, na pewno zbliżycie się do świata Bogów Olimpijskich i nawet zaczniecie się utożsamiać z herosami tudzież samymi bogami.










                                                                  
                     Wydawnictwo: Galeria Książki                                             


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz