czwartek, 20 października 2016

"Przebudzenie"

Tytuł: Przebudzenie
Autor: Anthony de Mello

Liczna stron: 257

"Osoba znajduje się poza myślącym umysłem."


     Przebudzenie to przede wszystkim zbiór rekolekcji wygłoszonych przez Anthony'ego de Mello. Sama książka nie została zredagowana przez jezuitę. Dokonał tego jego współpracownik, J. Francis Stroud. 

     Książka mądra, dająca do myślenia i jednocześnie dość trudna. Pod słowami mamy ukryty sens, gdzie autor przekazuje nam informacje jak dojść do tego, aby zostać "przebudzonym". Wbrew pozorom, nie jest to bardzo katolicka książka. (Uważałam tak z początku). Należy do niej podejść bardziej filozoficznie i nie zważać na to, że nie rozumiemy co czytamy. (Oczywiście bez przesady) Wszystko przychodzi później... 


     Moje odczucia po tej pozycji są dość mieszane. Z jednej strony wiem co zrobić, aby zapoznać się z opisywanym "przebudzeniem", z drugiej strony uważam to za kompletny bezsens i uczucie, które jest niepotrzebne w życiu. Jednak jestem świadoma tego, że to da się zrobić. Kiedy obserwuję mojego trenera, widzę w nim wewnętrzny spokój, opanowanie i świadomość własnego ciała. Jednym słowem - przebudzenie.

     Książkę mogę uznać za jedną wielką radę. Nawet trudno wychwycić tutaj złote cytaty, które pojawiają się co chwilę.  

Obudź się.
Wyrzuć z siebie złe emocje.
Stań na nogi.
Wstań do pionu. 
Otwórz oczy.
Zacznij samodzielnie myśleć.
Czuj się przebudzony/a.


     Przebudzenie trafiło do mnie przypadkiem, jako prezent imieninowy od trenera. "Przeczytaj tę książkę dwa razy. Za pierwszym jej nie zrozumiesz." - z takimi słowami mi ją wręczył. Jestem mu bardzo wdzięczna za te wszystkie rady i słowa. Niedługo na pewno zacznę ją kolejny raz.       

     Owszem, treść książki była ciężka i bardzo psychologiczna. Jednak warto ją przeczytać i chodź przez chwilę zdać sobie sprawę z wiecznego snu w którym żyjemy. Przebudźmy się, chociaż czasem jest trudno...

Wydawnictwo: Zysk i S-ka

5 komentarzy:

  1. Książka raczej nie w moim stylu, ale może kiedyś przeczytam!
    Fajna recenzja :)

    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. O ludzie, cos mi sie wydaje że nie dałabym rady jej przecyztać, albo za wiele razy bym czegos nie kumała :D
    Swoją drogą masz bardzo fajnego trenera ;)
    Pozdrawiam!
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Super książka! Trzeba ruszyć głową by znaleść sens i zrozumieć przesłanie. Kiedyś po nią na pewno sięgnę :)


    WWW.ITSVIVIDNES.BLOGSPOT.COM💕

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka jak piszesz - nie jest zbyt łatwa, ale odnosi się do treści związanych ze świadomością siebie i tego co nas otacza. Dość trudne, ale i ważne tematy nad którymi czasami warto dłużej posiedzieć. Osobiście przeczytałem "Przebudzenie" Anthonego De Mello oraz "Potęga teraźniejszości" Eckharta Tolle. Jako, że Anthony De Mello powołuje się na mistrza Tolle oraz według mnie właśnie ta 2. książka jest nieco lepiej napisana polecam nią się zainteresować ;)
    W dużym stopniu pomaga żyć tu i teraz, bez myśli o tym co było, co będzie, jak nie żyć w strachu, a bardziej pełnią życia. Albo żeby ogarnąć ten temat też polecam film - Siła spokoju (Peaceful warrior - genialna historia oparta na faktach, fabuła i przekaz rewelacja)

    Pozdrawiam!
    Poznawacz.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale też musisz mieć ciekawego trenera, że Ci to podsunął :)

      Usuń