sobota, 9 lipca 2016

Tag from Hell #4

Dziś mam dla Was Tag książkowy z gatunkami muzycznymi. Znalazłam go na blogu :  Czytanie moim tlenem.


1. Heavy metal - książka za ciężka, abyś mógł ją przeczytać.
Powiedzmy, że "za ciężka" pod względem treści, nie ilości stron. Typuję tutaj znienawidzone Quo Vadis Henryka Sienkiewicza.

2. Death metal - książka, w której jest dużo śmierci.
Od razu pomyślałam tu o pierwszym tomie trylogii Diakowa, która znajduje się w zbiorze książek w Uniwersum Metro 2033. Bez zbędnego przedłużania - Do światła. Pozycja, jak i samo uniwersum, godne polecenia.

3. Reggae - książka, przy której czytaniu byłeś wesoły.
Znów króluje Uniwersum Metro 2033! Była to Otchłań Roberta Szmidt'a. Wysławianie się Iskry było dość zabawne.

4. Pop - książka tak popularna, że musiałeś ją przeczytać. 
Tutaj idealna jest seria Zwiadowcy, której bym nie rozpoczęła, gdyby nie prezent od Wiktorii - pozdrawiam! 

5. Rap - książka z najlepszymi dialogami.
Tak, wracam do punktu trzeciego - Otchłań. W recenzji ( klik) jest kilka komiksów z dialogami.

6. Emo - książka tak smutna, że Cię zdołowała.
Trudno mi powiedzieć, raczej dołuje się nie z fabuły a ze skończenia danej pozycji. Może to  być Ember in the Ashes. Imperium Ognia. Tak bardzo pragnę kontynuacji wydanej w Polsce!

7. Elektroniczna - książka z najlepszą parą. 
Dom tajemnic. Może Kordelia nie była z pilotem, ale takiej uroczej "pary" jeszcze nie spotkałam. Mam nadzieję, że w drugim/trzecim tomie już ze sobą będą.

8. Blues - książka, którą uwielbiasz, mimo smutnego zakończenia.
Seria Niezgodna. Co tu dużo mówić na ten temat...

9. Klasyka - książka z gatunku klasyki, którą uwielbiasz. 
 Tutaj chyba nie mam żadnej książki.

10. Folklor - książka, w której poznałeś inną kulturę.
 Proces diabła... liczy się kultura morderców?

11. Country - książka, której akcja dzieje się na wsi lub  małym miasteczku.
 Morderstwo na plebanii - trup we wsi.

12. Rock - książka z najlepszym, "hardcorowym" bohaterem.
Mogłabym tak samo, jak Robert, wytypować Drake'a z serii GONE. Jednak tutaj na pierwszym miejscu jest (wzdycha) Tobias z serii "Niezgodna".

13. Dance - książka z wątkiem tanecznym.
Delfina i magiczne baletki. Moja ulubiona książka w podstawówce. 

14. Disco polo - książka, która ci się podobała, mimo, iż myślałeś, że będzie inaczej.
Mały książę. Aż zamówiłam sobie z niego cudowną tasiemkę do listów.

15. Poezja śpiewana - książka, w której występuje poezja.
Romeo i Julia. Książka, którą miałam czytać w samolocie, jednak zbyt mnie znużyła.

16. Rock alternatywny - książka, która miesza wiele gatunków literackich.
Tak! Znów zgadzam się z Robertem. Będzie to seria mieszająca fantasy i mitologię - Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy. 


Do tagu zapraszam wszystkich chętnych. Wstawiajcie w komentarzach linki do swojego tagu z gatunkami. :) 
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz